Online Markedsføring

Søger du en online markedsføring konsulent til markedsføring digitalt af nystartet virksomhed? Har du brug for hjælp til online markedsføring? Digital webbureau kan hjælpe dig hele vejen rundt, vi er et lille familiært webbureau i København og før du beslutter dig for et samarbejde med os, så vil du vide hvem der laver din online markedsføring eller bliver din rådgiver, hele vejen igennem . 

Læs mere om os her

Hvad er  en online markedsføring konsulent?

En online markedsførings konsulent arbejder med online markedsføring over internet. Online markedsføring er budskaber, som virksomheder formidler via digitale kanaler. Målet med markedsføring er at øge omsætningen, opbygge et brand eller levere service til deres potentielle eller eksisterende kunder. Virksomheder opretter ofte nøgletal (KPI’er), der skal måles, uanset om markedsføringen er vellykket eller ej.

Markedsføring af dig selv digitalt skaber også flere muligheder, fordi virksomheder kan rette deres markedsføring mod forskellige kanaler og enheder såsom berøringsskærm, computer eller mobiltelefon, hvilket bliver stadig vigtigere. Almindelige typer af digital markedsføring er søgemarkedsføring (SEM), displayannoncering, social medieannoncering og søgemaskineoptimering (SEO), men mere om det senere!

Online markedsføring udvikler sig – de ved en dygtigt online markedsføring konsulent!

Tidligere var det nok for en virksomhed at vises i en avisannonce, og derefter ringede telefonen. I det mindste er det, hvor mange mennesker beskriver deres situation, når jeg er ude på kundebesøg. Selvom det bestemt var meget bedre før, tror jeg, at du undertiden bekræfter den gamle situation noget. Det var altid lidt bedre før. Eller? En online markedsføring konsulent tager regelmæssigt kurser i markedsføring. 

Bekræftelse eller ej, der er stadig noget i det faktum, at nogle marketing fungerede bedre tidligere. At markedsføre dig selv offline (radio, tv og print) kræver et ret stort marketingbudget. Der er også ofte et begrænset antal steder at se, og derefter sættes priserne i overensstemmelse hermed.

I dag er online markedsføring normalt billigere, men problemet er, at der er uendelige steder at se. Hvor skal man se, og er det virkelig så billigt?

Hvad en online markedsføring konsulent kan betyde for nystartede virksomheder

Når det kommer til online markedsføring, tager iværksættere og marketingfolk ofte den nemme vej ud. Især da det er et sted bag i mit sind – at den enkle metode fungerede før, og så skal den fungere nu.

At få succes med digital markedsføring og derved opnå digital tilstedeværelse kræver (efter min mening) et stort engagement. Hvis du arbejder med et digitalt bureau, kræves det, at begge det digitale bureau ved, hvad de laver, men det kræver også et stort engagement fra kunden. Når både kunden og det digitale bureau arbejder hen imod det samme mål, er du et skridt tættere på at få succes med din markedsføring!

Gode grunde til at investere i en online markedsføring konsulent som nystartet virksomhed

Vi håber, at du nu har en bedre idé om, hvad en online markedsføring konsulenter laver, men som en virksomhed tænker du måske over, hvorfor du skal investere i det? Nedenfor viser vi derfor de tre hovedårsager til at investere i markedsføring via digitale kanaler.

Online markedsføring konsultent

Du kan nemt ramme din målgruppe med lidt hjælp fra en online markedsføring konsulent 

Historisk har det været meget vanskeligt at kontrollere, hvem der udsættes for hvilken reklame, hvilket også har betydet, at det har været en udfordring at målrette annoncerne mod den rigtige målgruppe. 

For eksempel, hvis du ønsket at markedsføre din virksomheds nye sportsdrik i begyndelsen af 2000’erne, har du muligvis valgt at gøre det via en overdådig tv-reklame uden virkelig at vide, hvem der ville se det. På denne måde blev produkterne ofte udsat for de forkerte målgrupper.

Ved hjælp af digital markedsføring kan du undgå denne “støj” og i stedet udsætte dit produkt eller din tjeneste for din nøjagtige målgruppe. Området kan opdeles for så vidt angår køn, alder, geografi og interesse. For eksempel, hvis du ønsker at markedsføre din sportsdrik i dag, kan du vælge at lave den kun til kvinder i alderen 20-25, der bor i Stockholm og har interesse for motion (hvis det er din hovedmålgruppe).

Direkte interaktioner og målbare resultater

En anden stor fordel ved online markedsføring og en online markedsføring konsulent er, at du får direkte interaktioner og resultater. For at fortsætte på denne vej kan vi lave en anden sammenligning mellem traditionelle marketingkanaler og digitale kanaler.

Lad os sige, at du ejede en tøjbutik i København i begyndelsen af 2000’erne. Derefter ønskede du at markedsføre din nye sommerkollektion til beboerne i nærheden. Måske valgte du derefter at gøre dette gennem den lokale avis, hvor du opfordrede folk til at besøge din butik.

Da de lokale i København blev udsat for reklame, blev de muligvis interesserede, men mange måtte vente til weekenden, og da kom der desværre noget imellem. Til sidst gik det for længe, efteråret havde tid til at komme, og der var ikke noget køb fra den smukke sommerkollektion. Ja, du forstår sandsynligvis, hvor jeg vil hen – vejen til shopping var simpelthen meget lang!

Ved i stedet at markedsføre dig selv via online kanaler kan du få folk til at integrere direkte med annoncerne og foretage køb. Lad os sige, at du nu driver en online tøjbutik i stedet. Du vælger derfor at markedsføre dig selv på Instagram, hvor du opfordrer folk til at klikke på din annonce – hvor de har mulighed for at foretage et køb med det samme. Godt, er det ikke ?!

Målbare bestræbelser – skaber motivation

En anden stor fordel ved markedsføring gennem digitale kanaler er, at du nemt kan måle resultaterne af din indsats. Som vi nævnte tidligere, bruges KPI’er ofte til at se, om investeringerne er vellykkede eller ej.

Har du stadigt spørgsmål omkring vores online markedsføring konsulent? Kontakt Digital Webbureau, så hjælper vi dig med kurser eller så klarer vi den online markedsføring for dig.