Hjemmesidedesign SEO-Optimering Markedsføring Tekstforfatning Strategier

SEO optimering

Intro:

Hvad er endelig SEO og hvorfor skal man arbejde med SEO? Disse spørgsmål stiller du måske dig selv da du landet lige præcis her. På denne side så kan du læse lidt om SEO, faktum er at SEO ikke er særlig svært. Det handler bare om at komme i gang! Har du brug for hjælp? Kontakt os, vi kan hjælpe dig med SEO-optimering

Start med SEO nu, arbejdet tager nemlig aldrig slut

Er du ikke begyndt at arbejde med søgemaskineoptimering af din hjemmeside endnu? Ingen fare! Tøv ikke, bare kom i gang. Der er mange små og store metoder til at forbedre din placering på Google. Du kan altid starte i det små og arbejde dig op. Læs denne artikel, så har du et godt fundament at stå på!

SEO er noget, du skal arbejde på kontinuerligt. Der er intet, du nogensinde kan afkrydse som færdig. Så snart du bliver for tilfreds med den aktuelle situation, begynder konkurrenterne at videregive dine vigtige søgeord. Så start med at arbejde med hjemmesidens indhold i dag og stop aldrig, kun da har du en chance for at placere dig selv bedre end de andre.

Planere dine SEO-timer

Før du starter søgemaskineoptimering af din hjemmeside eller webshop, skal du planlægge og oprette en god strategi. Så behøver du ikke udføre dobbeltarbejde, og du har noget at starte med, når du optimerer.

Analyser konkurrencen 

Vi forestiller os, at du er en bogholder i Roskilde. Du vil være nummer et, når du googler “regnskab”, alle i branchen vil have det. Du skal starte med at være realistisk. Når du satser på ordet “regnskab”, konkurrerer du med hele Danmark – konkurrencen bliver hård.

For at få succes hos Google skal du niche dig selv. Derfor er det perfekt at starte lokalt. Er der mange andre regnskabsfirmaer i Roskilde? Nogen større end dig? Hvordan fungerer de andre? Hvilke ord vises de på? Hvad gør dem, der er gode til deres websteder? Hold øje med konkurrencen, så bliver det lettere at konkurrere.

Også – Google registrerer, hvor de søgende er. Hvis nogen er i Roskilde og søger efter “regnskab”, er chancen for, at du vil dukke op med dem, hvis du har optimeret dit hjemmeside mod Roskilde og er registreret der hos Google Business.

Hvilke søgeord skal du investere tid i

Tænk over, hvilke ord du vil have set på. Hvad kan dine potentielle kunder være på udkig efter? Hvordan søger du efter dig selv på Google? Forestil dig situationen for dine kunder. En person, der søger hjælp til bogholdere i Roskilde, kan for eksempel søge efter “”, “bogholder Roskilde” “hjælp til regnskab i Roskilde” eller “regnskabs bureau i Roskilde”.

Du kan fremme din niche ved at vælge søgeord, der har at gøre med mere specifikke tjenester, du tilbyder. Det er lettere at ende højt med ord, som færre mennesker investerer i.

Producer unikt indhold omkring dine søgeord

Giv den besøgende værdi og grund til at vende tilbage
Google registrerer, når der produceres unikt indhold, og belønner hjemmesider, der løbende offentliggør det. At give dine besøgende noget af værdi (vejledningsartikler, tip, branchenyheder) er derfor ikke kun godt for de besøgende, men også for dine positioner på Google. Kopier ikke andres tekster eller guider. Den person, der først skriver en artikel, ses af Google som kilde til oprindelse, og det bliver ekstra værd. Godt indhold giver også dine besøgende en grund til at vende tilbage, og chancen for at de konverterer til kunde øges.

Skriv SEO-optimerede tekster

De tekster, du skriver, er en af ​​de vigtigste ting, Googles robotter ser på, når de beslutter, hvilken position de skal komme på listen over søgeresultater. Her er nogle hurtige tip til SEO-optimerede tekster:

  • Brug dine søgeord og søgeudtryk regelmæssigt i tekster og overskrifter, en god retningslinje 1-2 gange pr. 100 ord.
  • Start en sætning med et nøgleord.
  • Skriv mindst 300 ord.

Brug undersider og fokusere på et til tre søgeord i en tekst

Arbejd med forskellige undersider for forskelligt indhold på hjemmesiden. Opret en underside for hver service og en for hver tip eller guide, du producerer. Derefter kan du kun beskrive denne tjeneste eller det tip mere detaljeret uden at tale for meget andet, og optimeringen bliver mere spids. Denne måde at arbejde på bliver tydeligere både for søgemaskinerne og for de besøgende (for dig selv for den sags skyld!)

cropped shot of seo with cup of coffee and computer at workplace writing notes